Slik lager du paleo gulrotvafler


Inneholder reklame. Her kommer enda en vaffeloppskrift. Får man egentlig nok? Jeg hadde så lyst til å lage gulrotvafler og tok utgangspunkt i min paleo vaffeloppskrift. Gulrøttene gjorde at det ble ganske mye røre og jeg måtte derfor bruke mye væske. Disse vaflene er en fin måte å snike inn mer grønnsaker i kostholdet, de er også ekstremt mektige!

Slik lager du paleo gulrotvafler

Du trenger:

Slik lager du paleo gulrotvafler

Dette gjør du:

Rasp gulrøttene. Bland alle ingrediensene sammen og la det svelle i 10 minutter før du steker vaflene. Stek i kokosolje og servér med det du liker best. Jeg liker avocado og ost eller bacon og lønnesirup.

Helsefreaken:

Disse vaflene er glutenfrie, melkefrie, sukkerfrie, lavkarbo, paleo, uten gjær, soyafrie, nøttefrie, halal, alkoholfrie og koffeinfrie. Allergener: Gulrot, kokos og egg.

Kokos er en av de sunneste ingrediensene man kan få, og i denne oppskriften finner du kokos i mange former. Kokosmelk er rik på kalsium, kalium, magnesium og fosfor,kokosmel er rik på fiber og kokosolje er rik på sunne fettsyrer og vitamin E. Egg er rik på proteiner, lecithin og inneholder alle næringsstoffene vi trenger med unntak av vitamin C. Gulrøtter er rike på vitamin A. Kanel stabiliserer blodsukkeret og vanilje styrker kroppens produksjon av lykkehormoner!

Slik lager du paleo gulrotvafler

Fattigmann:

Her kan du selvsagt bruke u-økologiske gulrøtter og egg. Du kan bruke vann i stedet for kokosmelk og kjøpe kokosmel i Sverige. Min Sverige-guide finner du HER!

Mer vafler? Sjekk ut hasselnøttvafler, matchavafler, brødvafler, gurkemeievafler, fattigmannsvafler, og den originale oppskriften på paleovaflene!

Ps. Har du lyst til å nominere min blogg til Vixen awards 2017? Da blir jeg veldig glad. Nominasjonen finner du HER og jeg passer nok best inn i kategorien «mat» eller «trening og helse» <3