Rawfood OG lavkarbo: Chiapudding med vanilje


Her kommer en enkel oppskrift på chiapudding med vanilje. Dette er en god og sunn frokost, lunch eller dessert som fint kan lages kvelden før og som fint kan puttes i veska og spises på jobb, eller etter trening.

IMG_1293 IMG_1292

Glasset er resirkulert, men lignende glass kan kjøpes HER og HER

Skjærefjøla kan kjøpes HER

Du trenger:

Dette gjør du:

Kjør alle ingrediensene i en blender. Dersom blandinga blir for tykk, tilsett mer væske. Hell massen over på glass og sett i kjøleskap over natta. Nytes kald. Min er servert med kokosnøttkrem, hasselnøtter, mer chiafrø og lønnesirup, men man kan bruke friske bær eller frukt også. Dersom du ikke har blender kan du kjøpe det HER

Helsefreaken:

Denne oppskriften er rå, glutenfri, vegansk, økologisk, lavkarbo og uten raffinert sukker.
Allergi: Dersom du ikke tåler hasselnøtter kan du bruke mandelmelk, kokosmelk eller hampmelk. Du kan også bruke havremelk, soyamelk eller rismelk, men disse er ikke lavkarbo.
Chiafrø er noe av det sunneste du kan få i deg. De er rike på fiber, protein og omega 3 og inneholder ingen allergener. 1 spiseskjed chiafrø har mer kalsium enn et glass melk, mer omega 3 enn en laksefilét og mer antioksidanter enn blåbær! De inneholder også vitamin E som er bra for huden og vitamin D som er både viktig og vanskelig å få i seg nok av. Chiafrø inneholder også kalium, kobber, sink og magnesium. 

Fattigmann:

Det går fint ann å lage chiapudding uten blender, men da vil den få en mer kornete konsistens.
Du kan bruke vaniljesukker i stedet for søtning og rå vanilje. Smak deg fram til du får den sødmen du liker.

Greta-G-logo-rosa

 

One thought on “Rawfood OG lavkarbo: Chiapudding med vanilje

  1. I like the helpful info you provide in your articles.
    I’ll bookmark your weblog and check again here regularly.

    I am quite sure I will learn plenty of new stuff right here!
    Best of luck for the next!

    Here is my page :: garcinia cambogia elite free trial canada (Aracelis)

Comments are closed.